Thursday, 06 October 2022 09:51

ОБЕЛЕЖЕН СВЕТСКИ ДАН СРЦА 29.СЕПТЕМБАР 2022. ГОДИНЕ „Свим срцем за сва срца“

Written by
Rate this item
(0 votes)

Када размишљамо срцем, емотивнији смо и саосећајнији, помажемо другима, хуманији смо и храбрије доносимо одлуке. Ове године у оквиру кампање „Свим срцем за сва срца“ желели смо да поруке Светског дана срца стигну до што већег броја људи у циљу постизања боље информисаности и што бољег кардиоваскуларног здравља. Tим поводом, Завод за јавно здравље Сремска Митровица и Дом здравља организовали су базар здравља у организацијама „ЕАТОН“ и „COOPER STANDARD“ у Сремској Митровици, као и у селу Јарак, на којима су запослени и мештани имали прилику да провере своје здравствено стање, крвни притисак, ниво шећера у крви, као и да добију савете како да допринесу очувању здравља и спрече болести.

САВЕТИ ДА САЧУВАТЕ ВАШЕ СРЦЕ
Будите мудри у избору хране и пића
Смањите слатке напитке и воћне сокове – изаберите воду или незаслађене сокове. Замените слаткише и слатке посластице свежим воћем као здравом алтернативом. Поједите пет порција воћа и поврћа (отприлике по неколико) дневно – могу бити свеже, смрзнуте, конзервиране или сушене. Конзумирајте одређену количину алкохола у складу са препорученим смерницама. Ограничите прерађену и пржену храну, која често садржи велике количине соли, шећера и засићених трансмасти. Правите код куће здраве оброке.
Будите физички активни
Будите физички активни најмање 30 минута свакодневно седам дана у недељи. Прошетајте до посла или продавнице. Користите степенице уместо лифта. Укључите се у неки спорт или плес. Бавите се физичком активношћу на послу (паузу искористите за лагане вежбе истезања или кратку шетњу). Ако путујете аутобусом, сиђите две станице раније. На посао идите бициклом, ако је то могуће. Бавите се физичком активношћу док гледате телевизију (чучњеви, вожња собног бицикла, вежбање на степеру). Што више слободног времена проводите у природи, физички активно (шетња, рад у башти, вожња бицикла или ролера).
Реците „не” пушењу
То је најбоља ствар коју можете да урадите за побољшање здравља вашег срца. У року од две године од престанка пушења, ризик од коронарне болести срца се значајно смањује. После 15 година након престанка пушења, ризик од КВБ враћа се на ризик непушача. Престанком пушења, побољшаћете своје здравље и здравље ваших најближих. Ако имате проблема са престанком пушења, потражите стручни савет.
Read 345 times

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.